Etsin kirjaa, jossa on omaa kokemusta masennuksesta. Olisikohan kirjailija Vilska (lääkäri)? Löytyyko mahdollisesti ko. kirjaa?

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa on omaa kokemusta masennuksesta.
Olisikohan kirjailija Vilska (lääkäri)?
Löytyyko mahdollisesti ko. kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jussi Vilska on kirjoittanut mm. teokset Yksinäisyys (1990), Myytti mielenrauhasta (1984) ja Toivo voittaa pelon (1988). Näistä mikään ei suoranaisesti käsittele masennusta omakohtaisesti, mutta kaksi jälkimmäistä teosta kylläkin sivuavat aihetta.
Tässä lisäksi muutama kirja, joissa käsitellään masennusta ja kokemuksia siitä. Laura-Kati Juntunen: Pohjakosketuksia; uupuneiden selviytymistarinoita (2005), Juhani Mattila: Uupunut nainen (2009), William Styron: Pimeän kuva (1995 ja 2005), Ritva Laaksonen: Matka masennuksesta minuuteen (2001), Hymy Kankaanpää: Rakkauden kerjäläinen (2002).