Montako Helsinkiä pienempää pääkaupunkia Euroopassa on ja mitkä ne ovat?

Kysytty

Montako Helsinkiä pienempää pääkaupunkia Euroopassa on ja mitkä ne ovat?

Vastaus

Vastattu

Jos nationsonline.org-sivustolta löytyvä lista 46 Euroopan pääkaupungista pannaan sen ilmoittaman asukasluvun mukaiseen järjestykseen, Helsingin sijoitus on 23., eli Euroopassa on enemmän Helsinkiä pienempiä (23) kuin sitä suurempia pääkaupunkeja (22). Sijoilta 24-46 löytyvät Riika, Kööpenhamina, Vilna, Skopje, Tirana, Dublin, Lissabon, Bratislava, Tallinna, Ljubljana, Sarajevo, Podgorica, Bern, Reykjavik, Luxemburg, Nikosia, Monaco, Andorra la Vella, Nuuk, Valletta, Vaduz, San Marino ja Città del Vaticano.

https://www.nationsonline.org/oneworld/capitals_europe.htm