Moikka! Olen 15-v. tyttö ja oon lukenu aika paljon kirjoja tän kymmenen vuoden aikana kun oon osannu lukea. Nyt tuntuu että en löydä enään mitään hyviä kirjoja…

Kysytty

Moikka! Olen 15-v. tyttö ja oon lukenu aika paljon kirjoja tän kymmenen vuoden aikana kun oon osannu lukea. Nyt tuntuu että en löydä enään mitään hyviä kirjoja ja tarvisin hyviä lukuvinkkejä.

En yleisesti ottaen pidä:
-vanhoista kirjoista (eli ei Austenia tai Brontea)
-kauhusta, fantasiasta yms. (yliluonnollisuutta saa olla kunhan on myös tavallisia ihmisiä esim. Twilight-sarja on hyvä)

Pidän yleensä:
-rakkausromaaneista tai kirjoista joissa on joku rakkausjuttu
-kirjoista joissa päähenkilönä on vahva ja itsenäinen nainen
-kirjoista joka on lähellä luontoa tai eläimiä
-kirjoista joissa käsitellään kuolemaa (onko mitään kirjaa mikä muistuttaisi Tähtiin kirjoitettu virhe -kirjaa?)

Kiitos jos jaksat vastata!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keräsimme kollegan kanssa jonkin verran kirjaehdotuksia. Voi olla, etteivät osu nappiin, mutta näitä voisit ainakin kokeilla.

Twilight-sarjaa hiukan muistuttavia sarjoja voisivat olla ainakin seuraavat:

- Elina Rouhiainen: Susiraja-sarja (Kestytön, Uhanalainen, Jäljitetty; ihmissusia ja vahvempi naispäähenkilö kuin Twilightissa)
- Alyson Noël: Kuolemattomat-sarja (ensimmäinen osa Punaiset tulppaanit)
- Suzanne Collins: Nälkäpeli-sarja (sijoittuu tulevaisuuteen mutta sisältää vahvan naishahmon ja myös romantiikkaa)
- Charlaine Harris: Sookie Stackhouse -sarja (vampyyrejä; ensimmäinen osa Veren voima)

Realistisempia suositeltavia teoksia olisivat seuraavat:

- Annika Thor: Saari meren keskellä
- Siiri Enoranta: Gisellen kuolema
- Jenny Downham: Ennen kuin kuolen
- Nora Schuurman: Auringonkukkatalvi
- Johanna Thydell: Katon kokoinen tähtitaivas
- Erich Segal: Love story : rakkauskertomus

7 ääntä

Kommentit

Moikka!

Voisivatkohan nämä kirjat kiinnostaa sinua?

Houkutuksen kaltaisia:

- Veera Laitinen: Surunsyöjät
- Becca Fitzpatrick: Langennut enkeli
- Lauren Kate: Langennut (ilmestyy huhtikuussa 2015)
- Melissa Marr: Ilki ihana ja Sala kavala
- Abigail Gibbs: Illallinen vampyyrin kanssa
- Maggie Stiefvater: Väristys, Häivähdys ja Ikuisuus (trilogia)
- Isabel Abedi: Lucian

Muita:

- Robin Jarvis: Kuolontuoksu
- Cecelia Ahern: P.S. Rakastan sinua
- Veronica Roth: Outolintu
- Magdalena Hai: Gigi ja henry -trilogia (Kerjäläisprinsessa, Kellopelikuningas ja Susikuningatar)
- Siri Kolu: Pelko ihmisessä ja ihmisen puolella
- Ally Condie: Tarkoitettu
- Lauren Oliver: Delirium - Rakkaus on harhaa
- Jennifer E. Smith: Tilastollinen todennäköisyys kohdata se ainoa oikea
- Cassandea Clare: Luukaupunki