Moikka! Kyselisin vain, että onko teillä jotain hyviä kauhu-/jännityselokuvia? Pitkään olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt.

Kysytty

Moikka! Kyselisin vain, että onko teillä jotain hyviä kauhu-/jännityselokuvia? Pitkään olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Imatran kaupunginkirjasto ei ole mukana tässä palvelussa, joten tämä vastaus tulee Helsingistä. Silmäilin vähän läpi Imatran kaupunginkirjaston valikoima, ja suoralta kädeltä kolme minusta hyvää kauhuelokuvaa osui heti silmiin. Tässä ne ovat:

– Hohto : kahden levyn erikoisjulkaisu – Stephen Kingin kirjaan perustuva elokuva, jossa perhe muuttaa hoitamaan talven ajan syrjäistä hotellia. Siellä alkaa tapahtua kummia.
– Tarpeellista tavaraa – Tämäkin on Stephen Kingin kirjaan perustuva elokuva. Siinä pikkukaupunkiin muuttaa kummallinen kauppias.
– Rosemaryn painajainen – Tässä elokuvassa pariskunta muuttaa taloon, jossa tuntuu olevan kummallisia asukkaita.

Jännityselokuvissa on paljon enemmän valinnanvaraa ja vaihtelua. Tässä muutama oma suosikkini, joita löytyy Imatran kaupunginkirjaston valikoimista:

– Komisario Palmun erehdys – Vanha suomalainen elokuva, jossa on jännityksen lisäksi myös aimo annos huumoria mukana mutta myös herkullinen murhajuoni.
– Uhrilampaat : special edition – Klassinen sarjamurhaajaelokuva.
– Die hard - vain kuolleen ruumiini yli – Tämä on taas jo klassikoksi noussut toimintaelokuva.
– Jaws – Tappajahai ei ole ehkä nykynäkökulmasta tehosteiltaan niin vaikuttava kuin omana aikanaan, mutta kyllä tätäkin voisi sanoa vetäväksi jännityselokuvaklassikoksi.
– Isku Kolumbiaan – Tom Clancyn kirjaan perustuva toimintaelokuva.
– Miehet jotka vihaavat naisia – Stieg Larssonin kirjaan perustuva jännityselokuva.
– Rahalla saaNäytä tarkat tiedot – Elokuva Tukholman alamaailmasta.

Toivottavasti noista löytyy jotakin katsottavaa, jota et ole nähnyt. Saattaa olla, etteivät kaikki ole juuri nyt paikalla, mutta ne varmasti palautuvat tai ne voi myös varata.