Mitkä lehdet kuuluvat Keski-kirjastojen etäluettaviin Emagz-valikoimiin v.2020? Voiko Keski-kirjastoihin hankkia kirjastokortin käymättä paikanpäällä? Mitkä…

Kysytty

Mitkä lehdet kuuluvat Keski-kirjastojen etäluettaviin Emagz-valikoimiin v.2020?
Voiko Keski-kirjastoihin hankkia kirjastokortin käymättä
paikanpäällä?
Mitkä muut kirjastot tarjoavat etäluettavia Emagz-lehtiä?

Vastaus

Vastattu

Tältä sivulta löydätte Keski-kirjastojen tämän vuoden Emagz valikoiman. https://keskikirjastot.emagz.fi/

Keski-kirjastojen kirjastokortin saadakseen tulee asioida jossakin Keski-kirjastoihin kuuluvassa kirjastossa, ja kortin saamiseksi tarvitaan kuvallinen henkilötodistus.

Kattavaa listaa Suomen kirjastoista, jotka tarjoavat etäluettavia lehtiä ei ole, mutta jokaisen kirjaston nettisivuilta tieto löytyy. Suuret kaupungin ja niiden järjestelmät ovat ainakin mukana. Joissakin kirjastoissa saattaa myös olla Emagz-lehtiä paikanpäällä luettavina ei siis etäkäytettävinä. Lehtikokoelmat vaihtelevat myös kirjastoittain. Tässä esimerkkinä Helsingin kokoelma: https://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Lehdet/Lue_kotimaisia_elehtia_missa_ja_milloin_(184802) Muidenkin kirjastojen kokoelmia pääsee käyttämään etänä, kunhan omistaa kyseisen kirjaston kortin.