Mitkä kirjat käsittelevät teatterin historiaa? Tiedossa on jo Glynne Wickhamin teos Teatterihistoria.

Kysytty

Mitkä kirjat käsittelevät teatterin historiaa? Tiedossa on jo Glynne Wickhamin teos Teatterihistoria.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teatterin historiaa käsittelevät esim. Oscar Brockettin The History of the Theatre (9th ed. 2003) ja Phyllis Hartnollin Theatre: a concise history (3rd ed. 1998).

Suomalaisen teatterin vaiheista kertovat mm. Pentti Paavolaisen Näyttämöllä: teatterihistoriaa Suomesta (2005) ja Sven Hirnin Alati kiertueella : Teatterimme varhaisvaiheet vuoteen 1870 (1998).