Otsikko
Miten voin uusia lainani netin kautta?

Kysytty

Miten voin uusia lainani netin kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun täytyy kirjautua sisään omalla käyttäjätunnuksellasi (kirjastokorttisi numerolla) ja PIN-koodillasi Vaski-verkkokirjaston sivun oikeasta reunasta https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/welcome
Mikäli sinulla ei ole PIN-koodia, sinun täytyy käydä omassa kirjastossasi ja esittää kirjastokorttisi ja kuvallinen henkilöllisyystodistus saadaksesi PIN-koodin.

Valitse kohta "Lainat ja uusinta" ja saat näytölle omat lainasi.
Valitse lainat, jotka haluat uusia laittamalla teoksen kohdalla oleviin ruutuihin rasti. Paina Uusinta-linkkiä listan yläosassa. Ohjelma näyttää, mitkä valitsemistasi lainoista voi uusia ja mitä ei. Voit muuttaa vielä tässä vaiheessa valintojasi. Paina Jatka uusintaa -painiketta, niin lainasi uusitaan.

Myös uudessa Vaskifinna-verkkokirjastossa voit uusia samalla tavoin https://vaski.finna.fi/
Ensin kirjaudut sisään sivun ylälaidassa olevasta linkistä antamalla käyttäjätunnuksen ja PIN-koodisi. Tämän jälkeen saat esille lainasi. Voit valita joko "uusi valitut lainat" tai "uusi kaikki lainat".