Otsikko
Tarkkailetteko te asiakkaiden lainaamisia? Lainaan itsepalveluna, mutta silti tuntuu kuin joku tarkkailisi tietokannoista suurimpien lainaajien kirjavalikoimia…

Kysytty

Tarkkailetteko te asiakkaiden lainaamisia? Lainaan itsepalveluna, mutta silti tuntuu kuin joku tarkkailisi tietokannoista suurimpien lainaajien kirjavalikoimia...eli minun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme tarkkaile asiakkaiden lainaamista. Asiakastiedoissa ei käydä tarpeettomasti, mikäli asiakastiedot eivät ole muuttuneet tms. Lainaushistoria ei tallennu pysyvästi tietokantaan.

Jos lainat ovat myöhässä, tulostuvat muistutukset myöhässä olevista lainoista koneellisesti. Vaski-kirjastoissa kirjasto lähettää ensimmäisen muistutuksen myöhässä olevasta aineistosta viikon kuluttua eräpäivästä. Varatusta aineistosta lähetetään muistutus jo eräpäivän jälkeisenä päivänä. Toinen muistutus lähetetään kolmen viikon kuluttua eräpäivästä.
Asiakkaalla voi kerrallaan olla korkeintaan 50 lainaa ja DVD-levyjä voi olla kerralla korkeintaan 10 (sisältyvät 50 lainaan). Jälleen lainausautomaatti ilmoittaa koneellisesti, ettei enempää lainoja saa olla tällä kyseisellä kortilla.