Jos olen lainannut kirjan vaikka tampereen kirjastosta, voinko palauttaa sen silti vaikka ylöjärven kirjaston vai pitääkö minun viedä kirja takaisin…

Kysytty

jos olen lainannut kirjan vaikka tampereen kirjastosta, voinko palauttaa sen silti vaikka ylöjärven kirjaston vai pitääkö minun viedä kirja takaisin tampereelle saakka?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjastosta lainatun kirjan voi palauttaa Ylöjärven kirjastoon. On kuitenkin hyvä muistaa, että muihin PIKI-yhteisjärjestelmään kuuluviin kunnankirjastoihin palautetuista lainoista peritään 2 € seutukuljetusmaksu.

1 ääntä

Kommentit

Hei, pitääkö tämä edelleen paikkansa? Et jos palautan PIKI-kirjan toiseen kuntaan, se maksaa?

https://piki.finna.fi/Content/info Katsottu ja siteerattu 11.3.2023:
Voit palauttaa lainasi maksutta mihin tahansa PIKI-kirjastoon. Poikkeuksena ovat soittimet ja liikuntavälineet, joita ei voi palauttaa toisen kunnan kirjastoon.
Varauksissa kunnanrajalla on edelleen merkitystä:
Normaalivaraus on maksutonta, mutta noutamattomasta varauksesta peritään 1 euron maksu. Seutuvaraus eli varaus toisen PIKI-kunnan kirjastosta maksaa 2 euroa.