Miten voin hakea Helmetin kautta vain aineistoa, joka on paikalla tietyssä kirjastossa (esimerkiksi kirjoja, elokuvia tai musiikkia)? Mikäli tällaista…

Kysytty

Miten voin hakea Helmetin kautta vain aineistoa, joka on paikalla tietyssä kirjastossa (esimerkiksi kirjoja, elokuvia tai musiikkia)? Mikäli tällaista mahdollisuutta ei vielä ole, uskoisin että tämä auttaisi paljon ihmisiä kiinnostumaan erilaisista vaihtoehdoista kirjastoissa ilman aikaa vievää fyysistä selailua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haun rajaaminen johonkin tiettyyn kirjastoon HelMet-haussa onnistuu. Esimerkiksi jos haluaa tietää löytyykö elokuva Hikinen iltapäivä Pasilan kirjastossa niin voi kirjoittaa teoksen nimikenttään Hikinen iltapäivä ja painaa Hae-painiketta. Tämän jälkeen painaa Rajaa / Järjestä hakua painiketta, jonka jälkeen valitaan DVD-levy aineistovalikosta sekä Pasila kirjastovalikosta ja painetaan Vahvista-painiketta jonka jälkeen esiin tulee kaksi Hikinen iltapäivä viitettä, joista toinen on DVD-levy. Klikkaamalla DVD-levyn otsikkoa esiin tulee tieto, että kyseinen DVD-levy kuuluu myös Pasilan kokoelmaan. Samalla näkee onko DVD hyllyssä vai lainassa. HelMet-tietokannan osoite on: www.helmet.fi