Miten voi kiertää koneelle asetettua blockia? Monet voi tehdä se meidänkin koulussa. Esim. päästä pelaamaan jotakin peliä.

Kysytty

Miten voi kiertää koneelle asetettua blockia? Monet voi tehdä se meidänkin koulussa. Esim. päästä pelaamaan jotakin peliä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetin turvalliseen käyttöön kuuluu että joillekin sivustoille pääsy on estetty eli blokattu. Tällaiset suojausohjelmat ovat tarkoitettu suojaamaan lapsia ja nuoria eksymästä väärille tai vahingollisille sivuille.

Jos koulun koneilla tietyt www-sivut on blokattu tämä estotoimenpide on tehty tietoisesti koulun verkkoviestinnän tietoturvasta vastaavan henkilön toimesta. Useimmissa peruskouluissa koulun koneiden käyttö pelaamiseen lienee kyseenalaista tai kiellettyä.