Otsikko
Miten tuon lehtitietokanta e-press palvelun käyttäjäksi pääsee? Se sopisi hyvin kaltaiselleni monikemikaaliyliherkälle joka reagoi lehtien musteen hajuun…

Kysytty

Miten tuon lehtitietokanta e-press palvelun käyttäjäksi pääsee? Se sopisi hyvin kaltaiselleni monikemikaaliyliherkälle joka reagoi lehtien musteen hajuun. Maksaako se jotain ? Voisin suositella sitä myös muille tätä sairastaville jos osoittautuu hyväksi palveluksi. Itse en voi lukea ollenkaan paperiversiona lehtiä. En ole lukenut lehtiä pariin vuoteen ollenkaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

ePress-palvelun sähköisiä sanomalehtiä voi lukea vain kirjaston tietokoneilla. ePress-palvelun lehtikokoelmassa on yli 100 kotimaista paikallis‑ ja maakuntalehteä, jotka ovat palvelussa heti niiden ilmestyttyä painosta. Lehdistä on tietokannassa kolmen kuukauden numerot. Kaikki palvelun lehdet ovat painettujen lehtien näköisversioita sisältäen artikkelien lisäksi ilmoitukset, sarjakuvat ja mainokset. Palvelua voi käyttää samanaikaisesti viisi käyttäjää. Lahden kaupunginkirjastossa lehti on hankittu asiakkaiden käytettäväksi kirjaston tietokoneilta, mutta palvelutarjoajalta voi varmaankin tiedustella myyvätkö he palvelua myös yksityiskäyttäjille. Yhteydenotot ja tiedustelut epress@lminfo.fi

Sen sijaan PressDisplay-palvelun sähköisiä sanomalehtiä voi lukea myös omalla tietokoneella tai tabletilla. Palvelun käyttö ei vaadi erillistä kirjautumista. Valitettavasti PressDisplayn lehtikokoelmassa on pääasiassa vain ulkomaisia sanomalehtiä. Palvelussa oli yli 2000 sanomalehteä 97 maasta 54 eri kielellä. Lehdistä on tietokannassa kolmen kuukauden numerot. Kaikki palvelun lehdet ovat painettujen lehtien näköisversioita sisältäen artikkelien lisäksi ilmoitukset, sarjakuvat ja mainokset. Palvelua voi käyttää samanaikaisesti viisi käyttäjää.
Linkki PressDisplayhin löytyy tältä sivulta:
http://lastukirjastot.fi/101308/fi/articles/e-lehdet-lastu-kirjastoissa

4 ääntä

Kommentit

hyviä ,lehtiä