Voiko jostakin saada vanhoja sanomalehtiä joltakin tietyltä päivämäärältä? Tarvitsisin sanomalehden (esim. ESS, HS, mutta muutkin käyvät) vuodelta 1961.

Kysytty

Hei! Voiko jostakin saada vanhoja sanomalehtiä joltakin tietyltä päivämäärältä? Tarvitsisin sanomalehden (esim. ESS, HS, mutta muutkin käyvät) vuodelta 1961.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston pääkirjastossa on Etelä-Suomen Sanomia vuodelta 1961. Lehdet on sidottu 4 vuosikerraksi, joita voi lukea mutta niistä ei saa ottaa kopioita (liian isoja ja hauraita). Lehden sivun voi valokuvata (tätä kuulemma monet tekevät) tai kopioita voi ottaa lehden mikrofilmatuista sivuista erityisellä mikrofilmin lukulaitteella, joka sijaitsee lehtilukusalissa, yhteystiedot linkissä: http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/lukusali.htm
Luettelo mikrofilmatuista sanomalehdistä: http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/sanomalehtien_mikrofilmit.pdf
Helsingin sanomia v. 1961 ei meillä ole. Sen vanhoja numeroita saa kaukolainaksi Helsingistä mikrofilmillä, tiedustelut lehtilukusalista puh. 03-8125 550.