Miten sellon musiikkihuoneitq voi varata ? Voiko siellä äänittää levyn tms ? Maksaako varaaminen ? Voiko tuoda oman taustan ?

Kysytty

Miten sellon musiikkihuoneitq voi varata ?
Voiko siellä äänittää levyn tms ?
Maksaako varaaminen ?
Voiko tuoda oman taustan ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin asiaa fiksummalta kollegalta. Tässä vastaus:

Sellon musiikkihuoneet ovat varattavissa Varaamossa osoitteessa:

varaamo.espoo.fi

Löydät Sellon musiikkihuoneet esim. haulla "Sellon kirjasto".

Sellon kirjaston musiikkistudio

https://varaamo.espoo.fi/resources/avh5vyzqvmya

Löydät Varaamosta tilojen yhteydestä tarkemmat tiedot ja kuvaukset sekä tiedot laitteista, soittimista ja tekniikasta.

Tässä joitakin yleisiä tietoja musiikkistudion käytöstä. Varaamossa on lisää tietoa ehdoista ja käyttösäännöistä:

Musiikkistudion käyttö

1. Päästäksesi varaamaasi tilaan tarvitset kirjastokortin (lainausoikeudella) ja voimassa olevan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Ilmoittaudu asiakaspalvelupisteellä.

2. Musiikkistudion ikäraja on 15 vuotta.

3. Studion käyttöön ei tarvita musapassia eikä tietokoneelle erillistä salasanaa.

4. Studion käyttö on itsenäistä eikä siihen sisälly käytön opastusta.

5. Lue uudet päivitetyt käyttösäännöt. Hyväksyt ne, kun teet varauksen.

6. Noudata käyttösääntöjä ja varausaikoja säilyttääksesi studioiden käyttöoikeuden.

Kirjautumalla varaamoon yhdellä vaihtoehdoista (mm. facebook ja gmail) voit varata haluamasi tilan varauskalenterista.

Studion käyttö on ilmaista mutta perustuu omatoimisuuteen, sillä tällä hetkellä emme tarjoa opastusta ja perehdytystä sen käytössä.

Espoon kirjaston studioissa on kuitenkin asiakkaille tarjolla "Studiokansio", joka auttaa alkuun ja studionkäytön perusteissa.

Yksittäisissä hankalissa kysymyksissä ja tilanteissa henkilökunta auttaa resurssien ja osaamisensa mukaan.

Studiossa voi äänittää materiaalin levyä varten. Studiossa ei kuitenkaan ole kirjoittavaa cd-asemaa vaan tiedostot on tallennettava erilliselle tallennusvälineelle, esim. muistitikulle ja sitten ne voi kirjastojen pajoissa siirtää cd-levylle. Tämäkin kannattaa selvittää etukäteen missä pajoissa on mahdollista ja onko cd-levyjä myytävänä vai tuodaanko ne itse. Mikäli kyseessä on isomman luokan cd-projekti (paljon levyjä), niin kannattaa tutustua ensin cd-monistamojen tarjoamiin palveluihin ja vaatimuksiin.

Oman taustan voi tuoda esim. tiedostomuodoissa .wav tai .aiff. Muutkin käy mutta ainakin nämä ovat laadullisesti hyviä tähän tarkoitukseen.

Mikäli Espoon kirjastojen musiikkitiloista on lisää kysymyksiä, ne voi lähettää suoraan osoitteella: kirjasto.studiot@espoo.fi