Otsikko
Teen esitelmää kirjastoista ja haluasin tietää kaiken kirjastojen tarjonnasta???

Kysytty

Teen esitelmää kirjastoista ja haluasin tietää kaiken kirjastojen tarjonnasta???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Paras tapa saada tietoa kirjastojen tarjonnasta on mennä jonkun suuren kirjaston kotisivulle, ja katsoa sieltä mitä kirjastolla on tarjolla. Kirjastojen kotisivut löytyvät yleensä kaupunkien kotisivuejn alta, esim. www.tampere.fi, www.ouka.fi, www.turku.fi, www.vaasa.fi.

Myös suomalaisten yleisten kirjastojen yhteinen portaali sisältää tietoa kirjastoista; sieltä löytyy kohdasta "kirjastoala" valtava määrä alan tietoa. Kotisivujen osoite on www.kirjastot.fi.

Kirjastoa käsittelevät kirjat on yleensä luokiteltu luokkaan 02.; voit mennä kotipaikkakuntasi kirjastoon katsomaan, jos tästä luokasta löytyisi sinulle kirjallisuuta.

Uusia kirjastoalaa käsitteleviä kirjoja ilmestyy vuosittain, uusin kattava teos on KIRJASTOJEN VUOSISATA: Yleiset kirjastot Suomessa 1900-luvulla (Toim. Ilkka Mäkinen).

Kirjastolehden vanhoissa numeroissa saattaa olla hyvää tietoa pienen esitelmän tai tutkielman tekoon. Niitä löytyy varmaan sinunkin kotikirjastostasi.