Miten pressreaderiin maksuttomaan palveluun kirjaudutaan. Palvelu kysyy sähköpostia ja ehdottaa maksua koejakson jälkeen. pääseekö sinne kirjastokortin…

Kysytty

Miten pressreaderiin maksuttomaan palveluun kirjaudutaan. Palvelu kysyy sähköpostia ja ehdottaa maksua koejakson jälkeen. pääseekö sinne kirjastokortin numerolla ipadista? kiitos

Vastaus

Vastattu

Hei!

Sinun pitää tosiaan kirjautua palveluun kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla.

Tässä vielä Helmet-sivuilta löytyvät ohjeet siitä, miten PressReader-palveluun kirjaudutaan.

PressReader

PressReader sisältää ulkomaisia aikakaus- ja sanomalehtiä. Voit lukea lehtiä joko laitteesi selaimessa tai mobiilisovelluksella. Tarvitset kirjautumista varten kirjastokorttisi numeron ja PIN-koodin.

PressReaderin käyttö selaimella

Avaa PressReader-sivusto, napauta Käyttäjä -kuvaketta sivuston oikeassa ylälaidassa ja valitse Library or group -kirjautumisvaihtoehto. Kirjoita hakukenttään Helmet ja valitse hakutuloksesta HELMET Helmet Libraries. Kirjoita kirjastokorttisi numero ja PIN-koodisi niille varattuihin kenttiin. Laita ruksi kohtaan ”I agree to allowing PressReader to verify and exchange my registration with my public library” ja kirjaudu palveluun.

Odota hetki PressReader HotSpot –ikkunan avautumista. Pääset selaamaan lehtivalikoimaa napauttamalla Select publication -painiketta. Voit selailla lehtiä maan, kielen, aihepiirin tai lehtityypin mukaan tai hakea lehtiä nimellä. Lehti avautuu napauttamalla kansikuvaa.

Pääset takaisin palvelun aloitusnäyttöön napauttamalla Catalog -painiketta.

PressReaderin käyttö sovelluksella

Hae maksuton PressReader-sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Jos olet ladannut sovelluksen jo aikaisemmin, tarkista, että käytössäsi on sovelluksen uusin versio.

Avaa sovellus ja napauta Käyttäjä -kuvaketta (Sign in). Valitse Libraries & Groups -kirjautumisvaihtoehto napauttamalla kirjastokortin näköistä kuvaketta. Napauta Select Library or Group, kirjoita hakukenttään Helmet ja valitse hakutuloksesta HELMET Helmet Libraries. Kirjoita kirjastokorttisi numero ja PIN-koodisi niille varattuihin kenttiin ja kirjaudu palveluun.

Odota hetki PressReader HotSpot -ikkunan avautumista. Pääset selaamaan lehtivalikoimaa napauttamalla Select publication -painiketta. Voit selailla lehtiä maan, kielen, aihepiirin tai lehtityypin mukaan tai hakea lehtiä nimellä. Lehti avautuu napauttamalla kansikuvaa. Pääset takaisin palvelun aloitussivulle näytön ylä- ja alalaidan nuolipainikkeilla.

Voit selailla valikoimaa, lukea lehtiä ja ladata niitä laitteesi muistiin luettavaksi ilman verkkoyhteyttä. Lehtien lataamisen aikana tulee HotSpot olla päällä. Jos kahvikuppisymboli ei ole vihreä, käynnistä HotSpot sovelluksen asetuksista.

PressReaderin lehtiä voi käydä lataamassa myös Helsingin ja Espoon kirjastojen langattomissa verkoissa, jolloin sinun ei tarvitse kirjautua sovellukseen – riittää, että avaat sovelluksen kirjaston langattomassa verkossa.