Miten määritellään kotikirjasto ? Onko esim.30 kirjaa kirjasto? Mitä voi pitää laajana kotikirjastona? 100kpl? Kuinka monella nykyisin mahtaa olla kotikirjasto?

Kysytty

Miten määritellään kotikirjasto ? Onko esim. 30 kirjaa kirjasto?

Mitä voi pitää laajana kotikirjastona? 100kpl?

Kuinka monella nykyisin mahtaa olla kotikirjasto?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotikirjaston kokoa ei ole määritelty missään. Kirjastoja voi olla hyvin monen kokoisia ja kotikirjastoista puhuttaessa omistajansa näköisiä. Laajana kotikirjastona voitaneen pitää tuhansia tai jopa kymmeniätuhansia iteitä käsittäviä kirjakokoelmia, jollaisista silloin tällöin lukee tiedotusvälineissä.

Aiheesta on kysytty myös Kysy.fi-palvelussa.

http://www.kysy.fi/kysymys/kotikirjasto