Miten löytäisin jotain Janis Joblinin musiikkia? Joku kokooma, mistä saisi yleiskäsityksen. Onko hänestä tehty mitään henkilökuvaa? Apollossa Helsingissä Marjo…

Kysytty

Miten löytäisin jotain Janis Joblinin musiikkia? Joku kokooma, mistä saisi yleiskäsityksen. Onko hänestä tehty mitään henkilökuvaa?
Apollossa Helsingissä Marjo Leinonen esittää Janis Jobllinia kuusi kertaa 15.10. lähtien.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löytyy useita Janis Joplinin levyjä. Voit hakea HelMetin musiikkihaulla Janis Joplinia ja rajata aineiston joko cd-levyksi tai kirjaksi, jolloin löydät myös elämäkertoja.

Kokoelmista esim. "Collections" vuodelta 2005 ja "The essential Janis Joplin" vuodelta 2003 ovat varmaan tutustumisen arvoisia.

Joplinin elämänvaiheisiin voit tutustua esim. teoksen "Janis Joplin: Paratiisin arvet" (Like 2000,2003) avulla.

Marjo Leinonen Janis Joplinina - kuulostaa tosi hyvältä!