Miten löytäisin jonkun vanhan tietosanakirjan, jossa Lauri Einari Apajalahti, 9.8.1892-2.1.1964 on mainittu? Hän on teol.tohtori ja Kallion kirkon…

Kysytty

Hei!

Miten löytäisin jonkun vanhan tietosanakirjan, jossa Lauri Einari Apajalahti, 9.8.1892-2.1.1964 on mainittu? Hän on teol.tohtori ja Kallion kirkon pitkäaikainen kirkkoherra, sitä ennen Agricolan ja Johanneksen kirkko Helsingissä. Hän oli Helsingin lääninrovasti, telkkaripappi, valvoi Sibeliusakatemian kirkkomusiikkiosastoa, piti uudenvuoden puheita Suurkirkolta jne. Jossakin tietosanakirjassa muistan hänet mainitun, mutten muista mikä tietosanakirja. Mahdollisesti jo vanha Otavan iso tietosanakirja, Pieni tietosanakirja tms.

Olen erittäin kiitollinen, jos voitte auttaa. Etukäteen kiittäen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Otavan isossa tietosanakirjassa on maininta Apajalahdesta. Lainattava kappale löytyy Kauniaisten kirjastosta.