Otsikko
Haluaisin saada tietooni yhden Wikipedia -kirjoitelman kirjoittajan/kirjoittajat. Onhan pakko saada tietää, kuka kirjoittaa ja mitä.

Kysytty

Hei
Haluaisin saada tietooni yhden Wikipedia -kirjoitelman kirjoittajan/kirjoittajat.
Onhan pakko saada tietää, kuka kirjoittaa ja mitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kirjoittajan selvittäminen Wikipedian artikkelista ei näytä olevan ihan yksinkertaista, sillä yhtä artikkelia voi kirjoittaa ja muokata useampi henkilö. Wikipedian artikkeleiden yhteydessä on artikkelin "historia", josta näkyvät muokkaajat, mutta moni käyttää lempinimeä tms. Wikipediassa sanotaan mm. näin:

"Wikipedian käyttäjät [vastaavat artikkeleista]. Tämä on yhteistyöhanke: tuhannet ihmiset ovat avustaneet sen eri osissa, ja kuka tahansa voi liittyä mukaan... Jokaisen sivun kohdalla on historialinkki, josta voit tarkistaa sivun muutoshistorian. Jos havaitset jonkin virheen sivun tuoreimmassa versiossa, yleinen käytäntö kannustaa muuttamaan sivua rohkeasti ja korjaamaan virheen. Tämä käytäntö on eräs perusmekanismeista, joka pitää tietosanakirjan luotettavana."

Jos haluat lisää tietoa Wikipedian käytännöistä, ota yhteyttä suoraan Wikipediaan. Osoitteessa info-fi@wikimedia.org vastataan suomenkielisiin wikeihin liittyviin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin.