Miulla oli vähän aikaa sitten lainassa muistaakseni kirjastoautosta muistaakseni bestsellermerkillä varustettu kirja, jossa oli vanhan talon kunnostuksesta ja…

Kysytty

Hei. Miulla oli vähän aikaa sitten lainassa muistaakseni kirjastoautosta muistaakseni bestsellermerkillä varustettu kirja, jossa oli vanhan talon kunnostuksesta ja siihen liittyviä ideoita. En muista tekijän nimeä, enkä kirjan nimeä. Onkohan mitään keinoa jäljittää tätä kirjaa?

Se oli siis aika uusi kirja ja siinä oli mm. seinän tapetointia kirjan sivuilla, huovasta tehtyjä koreja ja vauvan kehto sekä kuvausta vanhan talon kunnostamisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viime vuosina on ilmestynyt aika monta vanhan talon kunnostukseen liittyvää kirjaa. Ne ovat myös kovasti lainassa kirjastoista, joten kirjojen sisältöjen tarkempi tutkiminen ei aina onnistu.

Alla on listattu joitakin uusia ja uudehkoja kirjoja, joiden joukossa voisi olla etsimäsi. Kaikki kirjat ovat Helmet-kirjastojen kokoelmissa:
http://www.helmet.fi/fi-FI

- Oman talon käsikirja / Risto Pekkala (2012)
- Remonttikirja / Taisto Ahonen (2007)
- Perinnemestarin remonttikirja / Hannu Rinne (2010)
- Rakkaat vanhat puutalot : säilyttäjän opaskirja / Matti Laine ja Anssi Orrenmaa (2012)
- Uusi pientalon käsikirja / Per Hemgren & Henrik Wannfors (2012)
- Remontoijan käsikirja / Risto Pekkala (2011)
- Uuden asunnon käsikirja (2011)
- Vanhan talon uusi elämä / teksti: Katarina Gäddnäs ; valokuvat: Andreas Dienert (2010)
- Rakenna & remontoi : kirja rakentajille ja remontoijille (2007)