Otsikko
Kuinka monta osaa on tietosanakirjasarjassa, jossa on yhteensä 100 000 artikkelia? Onko Suomessa julkaistu koskaan näin suurta kirjasarjaa?

Kysytty

Kuinka monta osaa on tietosanakirjasarjassa, jossa on yhteensä 100 000 artikkelia? Onko Suomessa julkaistu koskaan näin suurta kirjasarjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen suurin tietosanakirjasarja on vuosina 1960-1966 ilmestynyt Uusi tietosanakirja, jossa oli 24 osaa, 12 590 sivua, 130 500 hakusanaa ja noin 125 000 hakemistohakusanaa. Kirjaan ilmestyi v. 1972 kaksi täydennysosaa. Hyllytilaa sarja vaatii n. 107 cm (täydennysosat eivät ole tässä mukana). LÄHDE: Suomalainen tietosanakirja 8, s. 93.