Otsikko
Muistokirjoituksissa näkee aina joskus virkkeen: "Lapseni, niissä kohdissa, joissa olet nähnyt vain yhdet jalanjäljet, minä kannoin sinua." Kai Vakkuri…

Kysytty

Muistokirjoituksissa näkee aina joskus virkkeen: "Lapseni, niissä kohdissa, joissa olet nähnyt vain yhdet jalanjäljet, minä kannoin sinua." Kai Vakkuri kirjassaan 'Kirjoituksia Hietaniemen hautausmaalta' sanoo sen olevan Ann Landersin runosta. Landersilta ei näy suomennetun runoteosta. Mistähän tämän runon löytäisi kokonaisuudessaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin Internetistä sivulta
http://www.geocities.com/sus7anna/esko.html
suomennetun version kyseisestä runosta. Ei ole kuitenkaan yksiselitteistä että kyseinen runo on juuri Ann Landersin kirjoittama.

Sivulta http://www.wowzone.com/fprints.htm löytyy kolme erilaista englanninkielistä alkuperäisversiota runosta, ja missään niissä ei ole kirjoittajana Ann Landers.

Runon englanninkielinen versio on siis mitä luultavimmin nimeltään "Footprints on the sand".

Kyseessä on siis runo jonka alkuperä on mysteeri, mutta mitä yritetään aukottomasti selvittää ympäri maailman.