Miten löydän vanhan runon jota mummoni luki minulle kun pieni. Muistan vain että runossa pieni tyttö katseli ikkunasta pilviä taivaalla, pilviin muodostui…

Kysytty

Miten löydän vanhan runon jota mummoni luki minulle kun pieni. Muistan vain että runossa pieni tyttö katseli ikkunasta pilviä taivaalla, pilviin muodostui aukko jota äiti sanoi taivaanportiksi. Sitten muistan pätkiä: ken mahtuu siitä sisään kulkemaan. Hän mahtuu ja (koira), mutta oi, äiti ei mahdukkaan. Ja sydän hädästä käy kipeäksi... Sitten tyttö lausuu rukouksen: Jumala, muuta äiti pienemmäksi. Äiti kysyy syytä pyynnön tään...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti runoa ei ole tunnistettu. Välitimme kysymyksen myös kirjastojen tietopalvelulistalle, mutta ainakaan vielä ei sitä kautta ole tullut vastausta. Tunnistaisiko joku lukijoistamme runon?