Otsikko
Miten käännetään "kapitelbok" suomeksi? - siis kirja lapsille missä on lyhyet luvut?

Kysytty

Miten käännetään "kapitelbok" suomeksi? - siis kirja lapsille missä on lyhyet luvut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti suomen kielessä ei ole tuollaisille kirjoille nimitystä. Suomen kielessä puhutaan helppolukuisista kirjoista (lättlästa böcker) ja selkokirjoista (LL-böcker), mutta ne eivät ole ehkä ihan sitä, mitä haet. Helppolukuiset kirjat ovat ehkä lähimpänä, sillä niissäkin saattaa olla suhteellisen lyhyitä lukuja. Myös kieli on yksinkertaista, jotta lukemaan opetteleva saa niistä helpommin selvää.