Miten haen ja varaan netin kautta Lonely Planet-matkaoppaita, haussa Trans-siberian railway, Norway? Ilmeisesti käyttämäni hakusanat ovat vääränlaisia...

Kysytty

Miten haen ja varaan netin kautta Lonely Planet-matkaoppaita, haussa Trans-siberian railway, Norway? Ilmeisesti käyttämäni hakusanat ovat vääränlaisia...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet - aineistohaussa (http://www.helmet.fi/screens/mainmenu.html) kannattaa valita hakutavaksi "sanahaku", jolloin aineistoa voi hakea useilla eri hakusanoilla, lisäksi voi tehdä erilaisia kieli, aineisto yms. rajauksia.
Tässä tapauksessa hakusanoiksi kannattaa valita Lonely Planet (matkaopassarjan nimi) sekä Siperia. Sanat voi kirjoittaa peräkkäin hakulaatikkoon. Rajauksia ei tarvitse välttämättä tehdä.
Tulokseksi saa viitelistan, jossa on muutama Lonely Planetin Siperia - aiheinen matkaopas. Hakemaasi teosta löytyy kaksi eri painosta (v.2002 ja v. 2006). Varauksen pääsee tekemään vasemmasta yläkulmasta "varaus" painikkeesta.