Otsikko
Etsin lastenlaulua, josta muistan melodiaa ja muutaman sanan. Ehkä jotenkin näin: "Missä paistaa aurinko ja missä loistaa kuu, siellä..."... ja sitten ehkä…

Kysytty

Etsin lastenlaulua, josta muistan melodiaa ja muutaman sanan.

Ehkä jotenkin näin: "Missä paistaa aurinko ja missä loistaa kuu, siellä..."... ja sitten ehkä oli jotain siileistä.

Laulu oli ehkä äänitetty joskus menneinä vuosikymmeninä, ehkä (40-) 50-60 (-70?) ja laulajana oli joku suloinen tytöntyllerö, todennäköisesti.

Onko näillä tiedoilla mitään mahdollisuutta löytää etsimääni?

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on: "Meille aurinko paistaa". Sen on säveltänyt Pekka Simojoki ja sanat on tehnyt  Anna-Mari Kaskinen.

Laulun alkusanat: Laulu valtaa hiljaisuuden, aavistaa voin salaisuuden, joka tänään meitä piirittää...

Kertosäkeen alku: Meille aurinko paistaa, meille hymyilee kuu...

Laulussa on kolme säkeistöä.

Laulun nuotit ja sanat löytyvät Lasten keskuksen julkaisemasta nuottikokoelmasta "Laulutuuli" (ilmestynyt 2003, 2011 ja 2018). Laulu löytyy myös samannimiseltä CD-levyltä (Laulutuuli, julkaistu vuosina 2002, 2011 ja 2019).

Kyseisen nuotin ja CD-levyn löydät Jyväskylän kaupunginkirjaston pääkirjastolta, lastenosastolta. Halutessasi voit tehdä varauksen verkkokirjastossa:

https://keski.finna.fi