Mitä voi tehdä jos hukkaa kirjan? Siis jos sen hukkaa kun se pitäisi palauttaa...

Kysytty

Mitä voi tehdä jos hukkaa kirjan? Siis jos sen hukkaa kun se pitäisi palauttaa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäiseksi kannattaa uusia laina, jos se vain on mahdollista. Näin saa lisäaikaa etsimiselle, eivätkä myöhästymismaksut lisäänny.

Jos et kuitenkaan sitä löydä, mene puhumaan asiasta siihen kirjastoon, josta olet kirjan lainannutkin. Ylensä kirjan voi korvata hankkimalla uuden kirjan tai maksamalla kirjan hinnan. Monia kirjaston kirjojahan ei saa enää kirjakaupasta ostetuksi, joten maksamalla korvaaminen lienee tavallisin tapa.