Mitä teoksia on julkaistu Suomessa koskien Kiinan kulttuurihistoriaa ja konfutselaisuutta?

Kysytty

Mitä teoksia on julkaistu Suomessa koskien Kiinan kulttuurihistoriaa ja konfutselaisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiinan kulttuurihistoriasta on Suomessa julkaistu paljon kirjoja. Alla muutamia uusimpia. Nimet ovat peräisin Suomen kansallisbibliografia Fennicasta:

- Lohikäärmeen päivät : puoli vuotta Shanghaissa / Tero Tähtinen (2014)
- Terrakotta-armeija ja Kiinan keisarien aarteet / toimittanut Carol Michaelson (2013)
- Kiinalaisen kaunokirjallisuuden suomennokset 1900-luvulla : kääntämisen ja vastaanoton kulttuurinen konteksti / Jarmo Saarti (2013)
- 100% silk : kiinalaisen silkin tarina = kinesiska sidenets historia = the story of Chinese silk / [luettelon toimitus = katalogredaktion = catalogue edited by Hannele Savelainen, Päivi Talasmaa] (2010)
- Terrakotta-armeija : Kiinan ensimmäinen keisari ja kansakunnan synty / John Man ; suomentanut Veli-Pekka Ketola (2009)
- Kiina / Alison Bailey ... [et al.] ; suomentanut Tuija Tuomaala ; [valokuvaajat: Christopher Pillitz, Chester Ong ja Gary Ombler] ; [piirrokset: Phil Gamble] (2008)
- Historialliset kulttuurit. Kiina / Maurizio Scarpari (2008)
- Tee! : teetä, taidetta ja keramiikkaa Kiinasta = Te! : te, konst och keramik från Kina = Tea! : tea, art and pottery from China / [luettelon toimitus = redaktör = editor: Päivi Talasmaa, Päivi Rajakari] (2008)

Koko luettelo löytyy Fennican kautta:

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchResults?searchId=2880&recPoint…

Muutamia kungfutselaisuuteen liittyviä kirjoja alla. Lisää aiheesta Fennican kautta:

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/search?searchType=7&searchId=3081&ma…

- Mestari Kongin keskustelut : kungfutselaisuuden ydinolemus / ... suomentanut ja selityksin varustanut sekä taustoittavat luvut kirjoittanut Jyrki Kallio (2014)
- Kiinan viisauden sydän : mitä Konfutse nyt sanoisi? / Yu Dan ; suomentanut Anuirmeli Sallamo-Lavi (2009)
- Jymäyttämisen taito / suomentanut ja toimittanut Matti Nojonen (2009)