Tarvitsen kirjoja tai muuta tietoa Kiinan ruokakulttuurista.

Kysytty

Tarvitsen kirjoja tai muuta tietoa Kiinan ruokakulttuurista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on kiinalaisesta ruokakulttuurista kertovia kirjoja:
|

1) So, Yan-kit: Klassinen kiinalainen keittiö (1990)(Hyvä johdanto kiinalaiseen ruokakulttuuriin, eri alueiden keittiöihin, aterian tarjoiluun, ruokatapoihin yms.)

2)Telegin, Marie Louise:
Helppoa ja hyvää Kiinasta (1997) (Esipuheessa kerrotaan kiinalaisesta ruokakulttuurista, etenkin eri alueiden keittiöistä.)

3) Mäkeläinen, Eija:
Ruokamatka Kiinaan (1990)

4) Kaikkonen, Marja:
Syödään kuten Kiinassa (1983)
5) Kiinalainen keittokirja--idän herkkuja ja ruokakulttuuria

ERIKSEEN WOK-RUUISTA:

1) So, Yan-kit:
Wok-keittokirja (1991)
2) Kuo, Huey Jen:
Wok-herkkuja
(1989)

Kirjojen saatavuuden voi selvittää lähimmästä kirjastosta tai pääkaupunkiseudun Plussa-aineistotietokannasta. Se on internetissä osoitteessa www.libplussa.fi
Plussassa valitaan esimerkiksi Espoo, sen jälkeen nimeke (=kirjan nimi), joka kirjoitetaan kenttään. Saatavuustiedoista selviää, mistä kirja löytyy ja onko se tällä hetkellä hyllyssä.

Tietoa kiinalaisesta ruokakulttuurista löytyy myös netistä. Osoite on
http://www.mission.fi/julkaisut/makuja/kiina.html
Sivut ovat suomenkieliset ja Suomen lähetysseuran julkaisemat.

Muita nettisivuja aiheesta:
http://www.cuisinenet.com/glossary/china.html