Mitä teen: lainasin cd-levyn, ja vasta kotona huomasin että siitä puuttui liite. Palautin sen, ja nyt sain huomautuksen puuttuvasta liitteestä. Eikö liitteet…

Kysytty

Hei, mitä teen: lainasin cd-levyn, ja vasta kotona huomasin että siitä puuttui liite. Palautin sen, ja nyt sain huomautuksen puuttuvasta liitteestä. Eikö liitteet pitäisi tarkistaa jo ennenkuin levyt annetaan lainaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, kaikki kirjastomateriaali pyritään tarkistamaan aina ennen hyllyyn laittamista tai asiakkaalle lähettämistä. Joskus kuitenkin tapahtuu ihan inhimillinen virhe. Jos lainatusta niteestä puuttuu jotain, kannattaa se palauttaa suoraan virkailijalle ja huomauttaa asiasta. Muussa tapauksessa oletetaan, että puuttuva osa on edellisellä lainaajalla. Tällaisessa tilanteessa kannattaa ottaa yhteyttä niteen omistajakirjastoon ja selvittää asia heidän kanssaan.