Mitä tarkoittaa sana koeistua

Kysytty

mitä tarkoittaa sana koeistua

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koeistua on yhdysverbi, jolla on merkitys "istua kokeeksi".

Esimerkkejä:

"Selväksi kävi, että tuoli kannattaa ehdottomasti koeistua ennen ostamista. Jokaisen työtehtävät ja mitat ovat hieman erilaiset, joten sama tuoli ei käy kaikille." (Anu Saarelainen, Selkänojatonta satula- tai polvituolia suositellaan käytettäväksi osan työpäivää. Karjalainen, 24.9.2008)

"Mopon voi koeistua Järvenpään Next Hotel Rivolissa, jonka aulaan se on sijoitettu kunniapaikalle." (Risto Kunnas, Pappamopolla sotavammatukea. Iltalehti, 5.4.2006)