Mitä tarkoittaa Nemo nimi ja mistä tulee? Onko pyhimyksiä?missä? kiitos vastauksesta.

Kysytty

Mitä tarkoittaa Nemo nimi ja mistä tulee? Onko pyhimyksiä?missä? kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nemo-nimelle ei näytä löytyvän muuta selitystä kuin latinan pronomini nemo (ääntyy neemoo), joka tarkoittaa 'ei kukaan'. Käyttöön sen lienee ottanut Jules Verne romaanihenkilön nimenä. Ulottuvillamme olevat pyhimyskalenterit (www.heiligenlexikon.de, www.catholic.org/saints/saint.php?saint_id=4522, www.kirchensite.de/index.php?menuid) eivät tunne tällaista nimeä tunne. Nimellä on yleistynyt viime vuosina ilmeisesti Vernen kirjoista tehtyjen televisiosarjojen vuoksi https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1. Tietoa nimistä esim. osoitteesta www.behindthename.com.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

nemo tarkoittaa vahvaa naista