Otsikko
Mitä tarkoittaa kyylaus? Tellu Virkkalan sävellyksen "Suden aika" esitystiedoissa puhutaan kyylauksesta.

Kysytty

Mitä tarkoittaa kyylaus? Tellu Virkkalan sävellyksen "Suden aika" esitystiedoissa puhutaan kyylauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyylaus tarkoittaa kansanmusiikissa käytettyä karjankutsuntahuutoa, ks. esim. Aija Puurtisen tutkielma, http://www2.siba.fi/circuluscantoris/CirculusCantoris/8_3_1_aanellisten…

4 ääntä

Kommentit

Kyylaus on myös jotain laulamista, mutta millaista?

Monessa kielessä käytetään myös ruots. sanaa "kulning" samaisesta laulutavasta, suomessakin joskus. (Googlaa kulning!)