Otsikko
Haluaisin perehtyä pakana-/pakanalliseen musiikkiin, Suomen muinaisuskontoihin liittyvää. Mutta kun ei yhtään sytytä mitkä levyt sellaisia olisivat :( Voitteko…

Kysytty

Haluaisin perehtyä pakana-/pakanalliseen musiikkiin, Suomen muinaisuskontoihin liittyvää. Mutta kun ei yhtään sytytä mitkä levyt sellaisia olisivat :( Voitteko suositella joitain levyjä mitä voisi kokeilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedustelit pakanalliseen musiikkin liittyviä levyjä. Tässäpä muutamia ehdotuksia, jotka löytyisivät Kajaanin kaupunginkirjaston musiikkiosastolta. Kyseiset levyt eivät varsinaisesti ole pakanuus-aiheisia, mutta aihepiireiltään ( mm. Samanismi, voodoo/Black magic jne.)lähinnä vastaavia.

Tässä ehdotuksia:

* Chant chamaniques et narratifs de l'arctique Sibérien - 1 cd - ( Samanismia Siperiasta )

* Powwow songs-music of the plain indians - 1 cd -
( Tasankointiaanien lauluja )

* Angels in the mirror - 1 cd - ( Voodoo/Black magic of Haiti )

* Australian aboriginal music - 1 cd - ( Australian alkuperäisväestön musiikkia )

*Global meditation - 4 cd:tä - ( Kokoelma rituaali-, transsi- & meditaatiomusiikkia koottuna 40 eri maasta/perinteestä )

* Chants et tambours Inuit de thule Detroit de Bering
- 1 c-kas - ( Inuiittien lauluja )