Mitä tarkoittaa, kun yleisöpäätteellä lukee jonkun kirjan kohdalla "Ei liiku"?

Kysytty

Mitä tarkoittaa, kun yleisöpäätteellä lukee jonkun kirjan kohdalla "Ei liiku"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Ei liiku"-merkintä Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmatietokannassa tarkoittaa, että kirja on ollut kirjastossa "hyllyssä"-tilassa, mutta sitä ei enää ole löytynyt hyllystä ja lisäksi edellinen palautuspäivä on ollut niin vanha, että on päätelty kirjan kadonneen. Kirja, joka ei liiku, ei todennäköisesti enää palaudu kokoelmaan, vaan on kokonaan hävinnyt.