Otsikko
Mitä tarkoitetaan käsitteellä norjalaiskissa?Onko se sekarotuinen.

Kysytty

Mitä tarkoitetaan käsitteellä norjalaiskissa?Onko se sekarotuinen.

Vastaus

Vastattu

Kissaharrastajien puhuessa norjalaiskissasta he yleensä tarkoittavat norjalaista metsäkissaa, joka on oma rotunsa. Norjalainen metsäkissa ei ole ihmisten tarkoituksellisesti jalostama, vaan se on kehittynyt itsestään Norjan ankarassa ilmastossa. Suomeen ensimmäinen norjalainen metsäkissa tuotiin 1970-luvulla. Oikealla rekisteröidyllä norjalaisella metsäkissalla on aina rekisterikirja.

Lisää tietoa:

norjalalainenmetsakissa (norjalainenmetsakissa.fi)