Mitä suosittelisitte 9-vuotiaalle pojalle luettavaksi?

Kysytty

Hei. Mitä suosittelisitte 9 vuotiaalle pojalle luettavaksi? Pitäisi olla kiinnostavaa, nykyaikaista, mutta helppolukuista. Lukemisessa on hieman haasteita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin lukuvinkkejä.

Jonathan Emmett: Henkka Huimapää pelastaa maailman

Henkan vanhemmat huolestuvat, koska heidän poikansa ei pelkää mitään. Mitä tapahtuu, kun ulkoavaruuden hirmuiset ärmätit hyökkäävät Maahan?

H. I. Larry: Myrkkysaari

Zac Power on ihan tavallinen 12-vuotias poika... paitsi että hän on myös salainen agentti. Tällä kertaa hänellä on 24 tuntia aikaa löytää katala tiedemies huippuvaaralliselta Myrkkysaarelta.

Roope Lipasti: Lätkä-Lauri ja ihmeräpylä

Hauska tarina jääkiekkojoukkueesta, joka on niin hyvä, että harjoitteleekin vain kerran viikossa. Lauri saa unelmiensa paikan maalivahtina, mutta huomaa, että torjunnat eivät olekaan tosielämässä yhtä helppoja kuin unelmissa. Mikä avuksi?

Paula Noronen: Yökoulu ja kadonnut opettaja

Zombipoika Paavo ja vampyyrityttö Martta käyvät Yökoulua. Eräänä päivänä heidän opettajansa katoaa, ja tilalle tulee varsin epäilyttävä sijainen...

Ovatko kaikki esineet olleet joskus märkiä?

Kokoelma lasten mitä mielikuvituksellisimpia tiedekysymyksiä, joihin tiedemiehet ja professorit vastaavat.

Timo Parvela: Taro hirmuliskojen ajassa

Taro ja hänen ystävänsä Karhu aikovat matkustaa ajassa isoisän lapsuuteen, mutta päätyvät hieman kauemmas... Taro-sarjan huikeasti kuvitetut kuvakirjaseikkailut sopivat kaikenikäisille ja kuljettavat tarinaa kuvien ja tekstin yhteispelinä.

Andy Stanton: Olet ilkimys, herra Gummi!

Hurvitonta huumoria ja omituisia juonenkäänteitä suoraan Lamonen-Pulin kaupungista! Siellä asuu kammottava herra Gummi, joka vihaa hauskanpitoa, lapsia ja pörröisiä pikkuelämiä. Onneksi siellä asuu myös päättäväinen Polly-tyttö ja hänen ystävänsä, jotka tekevät ilkimyksen hankkeista selvää.