Mitä suomalaisia lastenkirjoja on käännetty italian kielelle?

Kysytty

Mitä suomalaisia lastenkirjoja on käännetty italian kielelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjainstituutin Kolmen tähden tietoa -tietokannasta löytyvät italian kielelle käännetyt suomalaiset lasten- ja nuortenkirjat. Tietokantaan on talletettu teoksia kevääseen 2020 saakka.

Tietokanta löytyy osoitteesta https://lastenkirjainstituutti.fi/asiantuntijapalvelut/tietoa-ja-tilastoja/kolmen-tahden-tietoa-tietokanta . Italiankieliset teokset löytyvät kirjoittamalla haun Käännöskieli-kenttään italia ja painamalla Hae. Haku listaa tuloksiin muun muassa Kaisa Happosen teoksen Mur, eli karhu (L'orsetta Mur 2018) sekä Aino Havukaisen teoksen Tatun ja Patun oudot kojeet (Tato e Pato macchine pazze 2012).

3 ääntä

Kommentit

Italiaksi käännettyjä HelMet-lastenosastoilla:
Laura Ertimo, Magdalena Hai, Tove Jansson, Malin Klingenberg, Leena Krohn, Mauri Kunnas, Marko Leino, Roope Lipasti, Linda Liukas, Marika Maijala, Seita Parkkola, Timo Parvela, Tuula Pere, Raija Siekkinen, Salla Simukka, Ulf Stark, Oili Tanninen, Tuutikki Tolonen, Pekka Vuori - sekä Zacharias Topelius.