Mitä sellaisia sukunimiä Suomessa on, joissa on kahdeksan kirjainta ja jotka ovat harvinaisia (alle kolmellakymmenellä ihmisellä oleva nimi)?

Kysytty

Mitä sellaisia sukunimiä Suomessa on, joissa on kahdeksan kirjainta ja jotka ovat harvinaisia (alle kolmellakymmenellä ihmisellä oleva nimi)?

Vastaus

Vastattu

Kyseiset kriteerit täyttäviä sukunimiä on useita. Digi- ja väestötietovirasto julkaisee avoindata.fi-sivustoa, josta löytyvät säännöllisesti päivittyvät suomalaisten etu- ja sukunimitilastot. Sivustolta voi ladata tuoreimman sukunimitilaston, josta löytyvät sukunimet yleisyysjärjestyksessä. Listan lopusta löytyvät harvinaisimmat sukunimet. Tietosuojasyistä sukunimiä, joita on alle 20 kappaletta, ei esitetä tilastossa.

Väestötietojärjestelmän suomalaisten nimiaineistot - Tietoaineisto avoindata.fi