Mitä Seena nimi tarkoittaa?

Kysytty

Hei, mitä Seena nimi tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seena ei valitettavasti löytynyt mistään tutkimistani nimikirjoista. Nimeä eniten muistuttavat muodot ovat vironkielinen Senna sekä englanninkielinen Sheena, joka on muunnelma skottilaisesta nimestä Sine. Nimi esiintyy mm. elokuvassa Sheena - Viidakon kuningatar.

Digi- ja väestötietoviraston mukaan nimen ovat saaneet Suomessa alle 15 miestä ja alle 55 naista. Katso tarkemmin sivulta https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jos olet aikeissa ristiä lapsesi Seenaksi, ja asut alueella, missä on ruotsinkielistä väestöä, niin kannattaa ehkä miettiä, onko lapselle hyvä nimi sellainen, joka ääntämisasultaan muistuttaa sanaa sena, eli jänne. Jänne siis anatomisessa mielessä.

Seena on ohut työkalu, jota käytetään keramiikassa. Niitä voi olla eri muotoisia ja eri materiaaleista, kaikkien tarkoitus on kuitenkin sama; silottaa, kuvioida tai tiivistää saven pintaa ja työn rakennetta.

Seena on savenvalajan muotolasta, dreijaustyökalu. (Ruots. Sken)