Otsikko
Mitä on "suomeksi" tämä loru tai runo (onko se länsimurteita)? "Huroo, pitkii ja hianoi pellavii, juntei kon nurkanpäit, papui kon jakun knapei. naurei kon…

Kysytty

Mitä on "suomeksi" tämä loru tai runo (onko se länsimurteita)?
"Huroo, pitkii ja hianoi pellavii,
juntei kon nurkanpäit, papui kon jakun knapei.
naurei kon paimenen kakkui!"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on lounaismurretta, jonka laajempi ryhmä on länsimurteet.
Huraa, pitkiä ja hienoja pellavia, lanttuja kuin nurkanpäitä, papuja kuin jakun nappeja, nauriita kuin paimenen kakkuja.