Mitä muita kalojen sukukuntia on olemassa kuin viuhkaeväiset?

Kysytty

Mitä muita kalojen sukukuntia on olemassa kuin viuhkaeväiset?

Vastaus

Vastattu

Antal Vidan teoksen ”365 kalaa” (Ullmann 2007) mukaan kalatieteessä eli iktyologiassa kalat jaetaan kuuteen luokkaan: viiksiympyräsuiset, ympyräsuiset, rustokalat, koppapääkalat, viuhkaeväiset ja varsieväiset. Kukin luokka jaetaan lahkoihin ja heimoihin.