Olen kuullut että turpa on nisäkäs, olisiko mahdollista että saisin tarkennusta millainen nisäkäs se on? Kiitos ja hauskaa kevättä.

Kysytty

Hei olen kuullut että turpa on nisäkäs, olisiko mahdollista että saisin tarkennusta millainen nisäkäs se on? Kiitos
ja hauskaa kevättä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turpa (Leuciscus cephalus) on särkikala. Se on saanut nimensä leveästä päästään, myös selkä on leveä ja suomut isoja. Turpa on 20-50 senttiä pitkä ja voi painaa yli kolme kiloa. Suomessa turpa viihtyy eteläisen ja lounaisen rannikon rehevissä ja sameavetisissä joissa sekä jokisuiden ympäristössä rannikolla. Lisätietoja ja kuva esim. osoitteessa: http://www.skes.fi/kalalajit.php?open=30