Otsikko
Mikä ero on Suomalaisessa, onko ja onkohan sanassa?

Kysytty

Mikä ero on Suomalaisessa, onko ja onkohan sanassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että kysymyksellä halutaan tietää, mikä ero on suomen kielen verbimuodoilla onkohan ja onko.

Netissä on Kielitoimiston ohjepankki, josta löytyy ohjeitä suomen kieleen liittyviin asioihin.

" Kysymysmuotoisissa pyynnöissä sekä ylipäänsä kysymyksissä -han/-hän-liitteen ilmaisema epäsuoruus synnyttää yleensä kohteliaan vaikutelman. Se on kiteytynyt erityisesti avun- tai neuvonpyyntöihin ".

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/verbit/luokka/1476/ohje/722