Mitä käsittelee Voitto Voipion kirja Vaara ohi ?

Kysytty

Mitä käsittelee Voitto Voipion kirja Vaara ohi ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasammossa Voitto Voipion vuonna 1945 ilmestynyttä pienoisromaania Vaara ohi kuvataan näin:

"Tässä pienoisromaanissa tekijä kertoo herkästi rakkauden heräämisestä ja sen aiheuttamista omantunnon ristiriidoista ja ahdistuksista. Päähenkilö kokee voimakkaan hengellisen heräämisen ja pääsee voitolle taistelussa kiusaajaa vastaan. Kirja on elävästi kirjoitettu ja sitä lukee herpaantumattomalla mielenkiinnolla. Taustana on viime aikoina keskellä kansamme kovia koettelemuksia alkunsa saaneet väkevät herätykset."

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_53684