Tarvitsisin vinkkejä aikuisten tai lasten kirjoista, joissa lapset leikkivät Raamatun aihepiirien mukaisesti (esim. Joosef, laupias samarialainen, kultainen…

Kysytty

Tarvitsisin vinkkejä aikuisten tai lasten kirjoista, joissa lapset leikkivät Raamatun aihepiirien mukaisesti (esim. Joosef, laupias samarialainen, kultainen vasikka). Astrid Lindgrenillä on näitä, mutta löytyisikö muita.
En tarkoita lapsille tehtyjä kuvitettuja ja lyhennettyjä Raamatun kertomuksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raamatun henkilöitä on käsitelty mm. seuraavissa lasten kirjoissa:

Tapahtui Jeesuksen aikaan / Dowley, Tim.
Seimen salaisuus / Juvonen, Riikka.
Pikku Aasi ja Betlehemin kuningas / Bernadette.
Kuka siellä? : vedä liuskaa ja katso / Gevry, Claudine.
Nooan iso laiva : avaa luukut ja kurkista! / Zobel-Nolan, Allia.
Ehditkö vastata? / Fitzgerald, Annie.
Missä Jeesus on? : onko hän lähelläni / Parry, Alan.
Kurkistusraamattu 1: Taistelu jättiläistä vastaan / Harrast, Tracy.
Kurkistusraamattu 2: Joona ja meripeto / Harrast Tracy.
Nippe : elämysterapeuttinen, kuvitettu tarina lapsille, nuorille ja aikuisillekin.
Kapernaumin kaverit / Kangasmaa, Tiina.
Liisa Raamatun maassa / Davidson, Alice Joyce.
Lisäksi Pääkaupunkiseudun kirjastoissa on saatavilla seuraavat bibliografiat:
Uskonnollista kirjallisuutta 1993-1997 : kaunokirjallisuutta, henkilöhistorioita ja jokamiehen teologiaa / Kuurne, Eljas (1998.
Uskonto lasten- ja nuortenkirjallisuudessa / Loivamaa, Ismo (1994). Kirjojen satavuustiedot löytyvät aineistotietokannasta http://www.helmet.fi