Mitä kartanoista kertovia kirjoja teiltä löytyy? Olisin todella kiitollinen tiedoista.

Kysytty

Mitä kartanoista kertovia kirjoja teiltä
löytyy? Olisin todella kiitollinen tiedoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aineistorekisteristämme http://www.turku.fi/kirja/sivu2.html voit hakea tarkalla haulla valitsemalla haetaan kenttään teoksen nimi ja kirjoittamalla kartanot. Tulokseksi saat 5 teosta, mm. kolmiosainen Suomen kartanot ja suurtilat. Toim Jutikkala & Nikander. 1939 - 1945. Tätä teossarjaa ei tosin saa kotilainaksi.

Tarkalla haulla valitsemalla haetaan kenttään : asiasana ja kirjoittamalla kartanot saat tulokseksi 87 teosta. Lisäksi kirjastossamme on mm. C.J. Gardbergin teos : Suomen kartanoita. 1989.

Kirjastomme kotisivuilla on nätävissä kirjaluettelo Varsinais-Suomen kartanoita ja suurtiloja. //www.turku.fi/kirja/maakunta/kartanot.html. Luettelo on aakkosellinen kartanon nimen mukaan ja siinä on aakkosellinen teosluettelo. Teosluettelossa mainitut kirjat ovat kirjastomme kokoelmissa, kaikki eivät tosin lainattavissa.