Mistähän teoksesta löytäisin Pablo Nerudan runon, jossa on säe:"Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi, he ovat..." Valitettavasti en muista runon nimeä, enkä…

Kysytty

Mistähän teoksesta löytäisin Pablo Nerudan runon, jossa on säe:"Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi, he ovat..." Valitettavasti en muista runon nimeä, enkä ole edes varma alkaako runo ko. säkeellä. Kiitos vaivannäöstä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kristiina Halkolan esittämän laulun Sinun lapsesi on sanoittanut Kahlil Gibran,
runo löytyy ainakin teoksesta Tämän runon haluaisin kuulla (1978). Runossa on säkeet: Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne. He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia. He tulevat kauttanne mutta eivät teistä itsestänne. Ja vaikka he asuvat luonanne, eivät he sittenkään kuulu teille. Olisiko kyseessä etsimänne runo?

7 ääntä

Kommentit

MOI! Milloin Kahil Gibranin "Profeetta" ja sieltä löytyvä "Teidän lapsenne eivät ole....." ilmestyi suomeksi ensimmäisen kerran?