Mistä voisin saadaa laajaa ja laadukasta tietoa Anni Swanista?Tarvitsen tietoa koulun tutkelmaa varten. Wikipedia ja muut nettilähteet on katsottu.

Kysytty

Mistä voisin saadaa laajaa ja laadukasta tietoa Anni Swanista?Tarvitsen tietoa koulun tutkelmaa varten.
Wikipedia ja muut nettilähteet on katsottu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anni Swanin saduista on tehty väitöskirja: Kivilaakso, Sirpa: Lumometsän syli, 2008. Elämäkerta hänestä on vuodelta 1958, Lehtonen, Maija: Anni Swan.

Lyhyesti Anni Swanista on esim. seuraavissa.
- Kotimaisia nuortenklassikoita 1
- Herajärvi, Sinikka: Kotimaisia kirjailijoita kolmelta vuosisadalta
- Lastenkirja aikansa kuvastimena

Teoksessa Katsomuksen ihanuus : kirjoituksia vuosisadanvaihteen taiteista on Maija Lehtosen artikkeli Anni Swan - symbolisti (s. 27-40).

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Makupalat linkkikokoelmasta http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=5d5c9e58-2a28-488f-a174… löytyi linkki Lappeenrannan kirjaston sivulle http://www.lappeenranta.fi/?deptid=13020 .

Artikkelitietokanta Aleksista löytyi myös useita Anni Swanin liittyviä lehtiartikkeleita. Muutamia esimerkkejä:
- Tikkala, Saara: Sauna-Kaaposta kenraalitar Stjernfeltiin: Anni Swanin nimimaailma, Onnimanni, 2007:2, s. 18-21, 66
- Heikkilä-Halttunen, Päivi: Iris-rukka haastaa Annan ja Runotytön, Hiidenkivi 2006:2, s. 32-35
- Kivilaakso, Sirpa: Anni Swanin satumetsän lumo, Hiidenkivi 2000:6, s. 11-13

Tässä palvelussa on kysytty aikaisemminkin Anni Swanista. Aiemmat vastaukset löydät palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx